۲۴ تیر ۱۴۰۲، ۲۲:۱۵

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی خبر داد؛

۷۰۰ مدخل در دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی تایید شده است

 ۷۰۰ مدخل در دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی تایید شده است

اراک-مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: ۷۰۰ مدخل در دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی تایید شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ غلامرضا کریمی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی شامگاه شنبه در اولین همایش تجلیل و کارگاه توانمند سازی فعالین حوزه ایثار و شهادت استان مرکزی در دهکده مقاومت اراک اظهار داشت: دفاع مقدس هویت ملت ایران و ذخیره ارزشمند ملت ایران برای نسل‌های آینده است و این هویت ارزشمند برای نسل جوان باید به خوبی تبیین شود و فعالان حوزه ایثار و شهادت نقش مهمی در این رسالت مهم دارند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: یکی از روش‌های ترویج، توسعه و انتقال فرهنگ دفاع مقدس تهیه دانشنامه است که استان مرکزی از پنج سال گذشته در این خصوص ورود پیدا کرده و اقدامات قابل توجهی انجام داده است که ادامه آن نیازمند حمایت دستگاه‌ها و توجه و کمک فعالان حوزه ایثار و شهادت است.

وی با بیان اینکه دانشنامه دفاع مقدس استان روایتی عالمانه، مستند، مستدل یعنی مطابق با عقل و منطق است، گفت: در روند تهیه دانشنامه پژوهش‌های انجام شده دارای معیار هستند و مورد اتکا و توافق پیشکسوتان و فرماندهان قرار می‌گیرند و دانشنامه دفاع مقدس دارای ادبیات غنی و رویکرد عمیق تحلیلی دفاع مقدس و جبهه مقاومت است.

 ۷۰۰ مدخل در دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی تایید شده است

سرهنگ کریمی افزود: در این راستا یک روش خاص تخصصی و پژوهشی با کمک فرماندهان، پیشکسوتان و اساتید دانشگاه تدوین شده و این پژوهش‌ها علاوه بر اینکه در دانشنامه مورد استفاده قرار می‌گیرد در اختیار پژوهشگران و علاقمندان قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در راستای تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی تاکنون ۷۰۰ مدخل در حوزه‌های شهدا و اشخاص، فرهنگی، اجتماعی، نظامی و جغرافیا جمع آوری و به تأیید رسیده است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی خاطر نشان کرد: دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی متعلق به مردم استان مرکزی و گامی در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری است و همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها در راستای تهیه دانشنامه پای کار آمده است.

کد خبر 5837300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha